Atende na straży bezpieczeństwa 31. Finału WOŚP

Od dwunastu lat Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy podczas corcznej finałowej zbiórki korzysta ze wsparcia realizowanego pro publico bono przez Atende SA, która wraz z partnerami technologicznymi zapewnia niezbędną infrastrukturę IT do sprawnej i bezpiecznej realizacji Finału. Mając na celu zgromadzenia jak największej kwoty, która pozwoli wspomóc polski system opieki zdrowotnej, Fundacja chętnie sięga po nowe kanały komunikacji oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne. To ważne, bo ich znaczenie względem całkowitej, zebranej sumy darowizn wciąż rośnie - podczas ubiegłorocznego Finału aż 56,9% uzyskanych wpływów pozyskano właśnie poprzez kanały elektroniczne.

Finał jest wielkim i rozpoznawalnym wydarzeniem. Jeden dzień, tysiące pięknych zdarzeń. Żeby to wszystko mogło się odbyć potrzebna jest niezawodna infrastruktura IT. A tę od lat zapewnia nam Atende jednocześnie dbając o jakość zabezpieczeń, tak żeby 31. Finał WOŚP odbył się bez zakłóceń i za to wielkie dzięki!” – powiedział Jurek Owsiak.

 

Ogromnie cieszę się z ciagłego rozwoju naszej współpracy z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Od wielu lat do sprawnego przeprowadzenia Finału zespół inżynierów Atende wykorzystuje najwyższej klasy urządzenia sieciowe Cisco. W tym roku dodatkowo, świadczone od 10 lat usługi chmurowe, w tym w oparciu o Oracle, uzupełniamy usługą Google Cloud Platform, a w odpowiedzi na stale rosnącą liczbę cyberzagrożeń dopełniamy nasze wsparcie o autorską usługę Atende Security Suite oraz system NDR polskiej firmy Cryptomage” - przekazał Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Wraz z partnerami, Atende aktywnie wspiera Finały WOŚP odpowiadając za kompleksowe działanie infrastruktury IT: od budowy sieci lokalnej w miasteczku na placu Defilad i połączenia z internetem wykorzystując wysokiej klasy urządzenia firmy Cisco, poprzez udostępnienie środowiska multi-chmurowego opartego na rozwiązania Atende Business Cloud i Google Cloud Platform, aż po monitorowanie infrastruktury IT i zadbanie o jej zabezpieczenie. Infrastruktura szkieletowa IT w trakcie 31. Finału WOŚP podlegać będzie ścisłej kontroli z wykorzystaniem systemów SIEM i EDR realizowanych przez Atende Security Suite oraz usługi NDR dostarczanej przez Cryptomage, zapewniając tzw. pełną Triadę Widocznośći SOC.

 

Finał od strony technicznej to bardzo złożone zdarzenie. Wiele systemów, chmur czy usług. Dla pewnego działania ważne jest odpowiednie przygotowanie, testowanie, komunikacja z dostawcami usług i ciągłe uszczelnianie bezpieczeństwa infrastruktury IT. Atende nie tylko to rozumie, ale proaktywnie działa aby zapewnić jak najwyższą jakość i bezawaryjność finałowego back-endu” - Jerzy Ochnio, Koordynator IT z ramienia Fundacji.

 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to największa organizacja non-profit, od ponad 30 lat wspierająca polską służbę zdrowia. Na przestrzeni lat Finał WOŚP stał się największą imprezą charytatywną w polskim internecie. Podczas ubiegłorocznego Finału WOŚP w ciągu 24 godzin odnotowano 19,7 terabita transferu danych, ponad 195 milionów zapytań oraz ponad 1,2 miliona unikalnych użytkowników.

 

Szczegółowe informacje nt. wsparcia Atende dla 31. Finału WOŚP znajdują się na dedykowanej stronie WWW: Nakręcamy IT dla 31. Finału WOŚP