WOŚP w sieci: rekordowa liczba internautów

2/4/2021

Podczas 29. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 127 milionów złotych, a w dniu Finału stronę odwiedziła rekordowa liczba ponad miliona użytkowników – o 30% więcej niż rok temu! Darczyńcy jeszcze chętniej niż w ubiegłych latach wspierali akcję przekazując darowizny online, w tym biorąc udział w internetowych licytacjach, a wszystko przebiegło sprawnie i bezpiecznie, pomimo rekordowej liczby zapytań. O sukcesie WOŚP zadecydowało więc nie tylko ogromne grono darczyńców, ale też bezawaryjne działanie systemów informatycznych.

Jak informuje Atende, stronę WOŚP w dniu Finału odwiedziło w sumie ponad milion unikalnych użytkowników, a liczba odsłon serwisu przekroczyła 7 000 000. W tym roku ponad połowa osób, aż 56%, korzystało w tym celu z urządzeń mobilnych! Z kolei transfer danych w dniu Finału przekroczył 10,5 terabita.

Po raz 10 o obsługę informatyczną Finału zadbało Atende: zespół inżynierów odpowiadał za niezawodność serwisów wosp.org.pl opartych na usłudze chmurowej Atende Business Cloud, a także koordynację wszystkich dostawców i działań IT związanych z Finałem. Atende już od dekady angażuje się w przygotowanie Finału na zasadach pro publico bono. W trakcie Finału odbyła się nieudana próba ataku typu DDoS, udaremniona dzięki odpowiednim zabezpieczeniom.  

W okresie Finału, na stronie wosp.prg.pl każdego dnia są z nami setki tysięcy użytkowników. Każdego roku ich liczba rośnie, tak jak rośnie suma datków przekazywana przez darczyńców w internecie. To dzięki internetowi możemy być coraz bliżej siebie i budować coraz większą społeczność ludzi grających z WOŚP – powiedział Jurek Owsiak.

Wyprzedzając trendy związane z korzystaniem z usług chmurowych, WOŚP już w 2012 r. zdecydował się przejść do chmury Atende. Od tamtej pory infrastruktura potrzebna do obsługi Finału dostarczana jest w formie usługi.

Zaufanie, którym nas darzy zespół Fundacji to dla nas wielki powód do dumy. Widzimy, że w okresie wielkiego Finału bezawaryjne działanie serwisów internetowych mają dla zbiórki Fundacji coraz większe znaczenie. Dlatego od lat nasza usługa chmurowa „rośnie′ wraz klientem, wyróżniając się na tle innych dostawców chmury tym, że stoją za nią konkretni ludzie, którzy reagują na indywidualne potrzeby klientów – powiedział Mariusz Mierzejewski, Dyrektor Działu Usług IT z Atende S.A.

Atende zapewnia bezawaryjne działanie w oparciu o hosting serwisu na własnej, wysokowydajnej infrastrukturze w modelu chmurowym. Usługa Atende Business Cloud gwarantuje bezpieczeństwo systemów oraz ciągłość działania m.in. dzięki wysokiej elastyczności, która zapewnia odpowiednią liczbę zasobów serwerowych w czasie rzeczywistym. Pozwala to z wyprzedzeniem reagować na skokowe wzrosty obciążenia serwisów, np. podczas kulminacyjnej Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców, czyli możliwości zdobycia Złotych Serduszek WOŚP. Dodatkowo objęcie infrastruktury szerokim monitoringiem opartym na ponad 5000 czujkach zapewnia pełną kontrolę nad dostępnością serwisu.

Dzięki usłudze Atende Business Cloud czas uruchomienia oraz przeprowadzenia testów obciążeniowych uległ diametralnemu skróceniu i wynosi kilka dni! Efektem jest wydajne i bezpieczne środowisko do utrzymania aplikacji. Skalowalność tego rozwiązania pozwala na natychmiastową reakcję w przypadku wyczerpania przydzielonych zasobów, dzięki czemu aplikacje działają w sposób nieprzerwany i bezawaryjny. Ma to świetny wpływ na profesjonalny wizerunek całego przedsięwzięcia – podsumował Dariusz Matynia, administrator IT z Fundacji WOŚP.