Ocena ryzyka ciągłości wsparcia naszych klientów ze względu na ewentualne rozprzestrzenienie się koronawirusa w kraju
3/4/2020
Pragniemy poinformować, iż oszacowaliśmy ryzyko wpływu zagrożenia epidemią koronawirusa na ciągłość działania spółki, a tym samym na ciągłość obsługi naszych klientów. Ryzyko to uważamy za minimalne. Argumenty na to wskazujące to:
Organizacja firmy, a w szczególności powielenie podobnych zasobów w różnych geograficznie lokalizacjach gwarantuje odporność na zdarzenia losowe takie jak konieczność zawieszenia na pewien czas korzystania z zasobów ludzkich i infrastruktury w jednej z lokalizacji;
Nasze rozwiązania technologiczne pozwalają na pracę zdalną na wszystkich stanowiskach w firmie, a w szczególności na stanowiskach związanych z utrzymaniem ciągłości obsługi naszych klientów;
Posiadane przez firmę rozwiązania pozwalają także przenieść w bezpieczny sposób stanowisko pracy do domu lub innej wybranej lokalizacji;
Nie mamy międzynarodowego środowiska pracy w organizacji;
Szacujemy, iż niewielki procent naszych pracowników podróżował w ostatnim czasie do obszarów objętych epidemią.
Informujemy także o podejmowanych przez nas działaniach prewencyjnych mających na celu minimalizację ryzyka zachorowania wśród naszych pracowników. Podjęte przez nas działania to:
Prowadzimy akcję informacyjną dla naszych pracowników dotyczącą zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia i inne powołane do tego instytucje środków zapobiegawczych przeciwko rozprzestrzenianiu się wirusa oraz sposobów postępowania w przypadku podejrzenia choroby lub złego samopoczucia;
Rekomendujemy pracę zdalną osobom powracających z regionów, w których występują przypadki zakażenia koronawirusem;
Mając na uwadze wagę procesów za które odpowiadamy u naszych Klientów, prowadzimy ciągłą analizę absencji chorobowych naszych pracowników w celu podjęcia natychmiastowej reakcji (zastępstwo, przeniesienie uprawnień, oddelegowani, itp.) w przypadku identyfikacji zagrożenia ciągłości pracy rozwiązań, za które jesteśmy odpowiedzialni;
Wdrażamy dodatkowe elementy wzmacniające BHP, takie jak procedury odkażające na terenie firmy oraz dodatkowe instrukcje dotyczące profilaktyki zapobiegania przypadkowemu zakażeniu.
W związku z powyższym zapewniamy naszych klientów i partnerów, iż dokładamy wszelkich starań, aby nasza dalsza współpraca przebiegała bez zarzutów, również w tym trudnym okresie zagrożenia epidemią koronawirusa w Polsce.
W imieniu Zarządu Spółki
Roman Szwed
Prezes Zarzadu