Telekomunikacja jutra

Jako jedna z nielicznych firm na rynku znamy sektor telekomunikacyjny od podstaw, a integracja systemów teleinformatycznych dla operatorów to kluczowy obszar naszej działalności biznesowej

 

 

Sektor telekomunikacyjny

Atende od początku uczestniczyło w transformacji polskiego rynku telekomunikacji mobilnej z sieci zorientowanej na połączenia głosowe do sieci zorientowanej na transmisję danych. Wspierając polskich operatorów sieci mobilnych w dokonaniu tej transformacji (budując dla nich sieć rdzeniową EPC – Evolved Packet Core) oraz dostarczając własne rozwiązania. Naszymi klientami są wszyscy operatorzy mobilni w Polsce.

 

Atende SMaCS: dedykowany PCRF

Atende, wykorzystując swoje doświadczenie w zakresie systemów telekomunikacyjnych dla operatorów mobilnych i stacjonarnych, stworzyła SMaCS (Service Management and Charging System), służący do zarządzania usługami transmisji danych i głosu w sieciach 2G/3G/LTE/WiFi. Rozwiązanie stanowi unikalne połączenie funkcji PCRF (Policy Control) z systemem chargingowym i wewnętrzną bazą profili użytkowników, a także umożliwia zarządzanie usługami abonenckimi.

 

SMaCS OM (SMaCS Order Management) jest z kolei nową odsłoną systemu, który powstał w odpowiedzi na nowe potrzeby klientów. SMaCS OM to rozwiązanie do zarządzania zmianami w konfiguracji urządzeń sieciowych w centrach przetwarzania danych klienta. Umożliwia definiowanie usług w skład których wchodzi zmiana parametrów na wielu urządzeniach na raz, a następnie koordynuje wprowadzanie tych zmian w sieci. System SMaCS OM wykorzystuje produkt Cisco NSO (Network Services Orchestrator) - system do wprowdzania zmian w konfiguracji urządzeń sieciowych (nie tylko produkcji Cisco).

 
Andrzej Jaśkiewicz
Dyrektor Działu Rozwiązań Mobilnych

Wypowiedź eksperta Atende

Dzięki Atende SMaCS operatorzy mogą być spokojni: nie tylko sprawnie obsłużą miliony klientów, ale też szybko wdrożą nowe usługi, co jest kluczem do osiągnięcia sukcesu, w szczególności na rynku usług mobilnych. Ciągle rozwijamy i modernizujemy nasze rozwiązanie biorąc pod uwagę szybkie zmiany zachodzące w obszarze EPC.

Poznaj bliżej nasze rozwiązanie SMaCS

CVIM (Cisco Virtualized Infrastructure Manager)

CVIM jest implementacją technologii wirtualizacyjnej Openstack pracującą w oparciu o urządzenia Cisco i wzbogaconą o narzędzia automatyzacji również dostarczane przez Cisco. Dzięki platformie CVIM operatorzy mogą w elastyczny sposób projektować swoje zasoby wirtualne, a następnie zarządzać ich cyklem życiowym: implementacją, uruchamianiem wirtualnych funkcji sieciowych (VNF), aktualizacją. W Atende implementujemy rozwiązania CVIM dla naszych klientów oraz pomagamy im instalować na nich funkcje sieciowe EPC i SD-WAN. Dzięki posiadanemu labowi możemy testować różne scenariusze przed zaproponowaniem klientom docelowej konfiguracji.

5G

Jesteśmy gotowi na wsparcie naszych klientów w rewolucji związanej z nadejściem sieci mobilnej piątej generacji - 5G. Budujemy rozwiązania z uwzględnieniem specyficznych potrzeb sektora telekomunikacyjnego w zakresie zarządzania użytkownikami, jakością usług, monitorowania sieci i rozliczania usług. W odpowiedzi na szybkie zmiany zachodzące w obszarze technologii i określanych przez operatorów mobilnych nowych scenariuszy świadczonych przez nich usług, Atende rozwija autorski system SMaCS pod wymagania sieci 5G. Od kilkunastu lat posiadamy status złotego partnera Cisco. Już dzisiaj wdrażamy rozwiązania Cisco 5G NSA, a w przyszłości - 5G SA.

Infrastruktura sieciowa

  • Sieci operatorskie i korporacyjne (WAN, LAN, WLAN) Rozwiązania SDN (Software-Defined Networking: SD-WAN, SD - Access, SD - Data Center Networking)
  • Wirtualizacja sieci oraz Cloud Networking
  • Systemy telekonferencyjne oraz rozwiązania UC (Unified Communications)
  • Systemy zarządzania i monitorowania sieci oraz aplikacji sieciowych
  • Systemy analityki sieciowej, rozwiązania AI (Tetration, NAE, Stealthwatch)

Poznaj naszą ofertę w zakresie integracji sieciowej!

Infrastruktura systemowa

  • Rozwiązania Private Cloud, Hybrid Cloud, Multi Cloud Infrastruktura i środowiska zwirtualizowane
  • Systemy przetwarzania i przechowywania danych (storage i backup)
  • Rozwiązania ADC (Application Delivery Controller) HCI (Hyper Converged Infrastructure) VDI (Virtual Desktop Infrastructure)

Poznaj naszą ofertę w zakresie integracji systemów IT!

Infrastruktura techniczna Data Center

  • Projektowanie, architektura i konstrukcja Data Center
  • System elektroenergetyczny – rozdział mocy SN i nN (trafostacje, rozdzielnice, instalacje kablowe i szynowe, PDU)
  • System elektroenergetyczny – zasilanie gwarantowane (UPS, zespół prądotwórczy)
  • Klimatyzacja precyzyjna i wentylacja
  • System ochrony przeciwpożarowej – system detekcji pożaru, system wczesnej detekcji pożaru oraz system stałego urządzenia gaśniczego
  • System zabezpieczeń elektronicznych - system sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), System Kontroli Dostępu, System Telewizji Przemysłowej CCTV
  • System monitoringu i wizualizacji parametrów środowiskowych i infrastruktury technicznej Data Center: BMS (Building Management System), SMS (Security Management System), DCIM (Data Center Infrastructure Management)
  • System okablowania strukturalnego (okablowanie, szafy rack)

Poznaj naszą ofertę w zakresie budowy i wyposażenia Data Center!

Bezpieczeństwo ICT

  • Bezpieczeństwo sieciowe i systemowe - rozwiązania NGFW (Next Generation Firewall), systemy antywirusowe NGA (Next Generation Antywirus), antyspamowe i antymalware  oraz platformy ATP (Advanced Threat Protection), systemy IPS (Intrusion Prevention Systems) oraz IDS (Intrusion Detection Systems)
  • EDR (Endpoint Detection and Response)
  • NAC (Network Access Control)
  • Systemy SIEM (Security Information and Event Management), SOAR (Security Orchestration, Automation and Response) oraz DLP (Data Loss Prevention) wraz z implementacją Playbooks
  • Rozwiązania uwierzytelniające MFA (Multifactor Authentication)
  • Ochrona poczty (email security) i dostępu do internetu (web proxy) i WAF (Web Application Firewall)
  • Ochrona DNS (Domain Name System)
  • Systemy zabezpieczeń przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service), w tym autorski system redGuardian

Poznaj naszą ofertę w zakresie bezpieczeństwa!

Blockchain

Oferujemy rozwiązania oparte o technologię blockchain (m.in. trwały nośnik), utrwalenie transakcji, niezaprzeczalność zdarzeń, wsparcie digitalizacji obiegu dokumentów. W sektorze telekomunikacyjnym technologia blockchain może zostać wykorzystana m.in. do rozliczeń roamingowych pomiędzy operatorami mobilnymi poprzez uwierzytelnianie rozliczeń w czasie rzeczywistym.

Atende we współpracy z NASK SA tworzy branżowe, prywatne sieci blockchain. Udział NASK SA gwarantuje niezaprzeczalność zapisywanych w blockchain transakcji. Dzięki właściwościom technologii blockchain, rozwiązania Atende idealnie sprawdzają się w zastosowaniach korporacyjnych, podnoszących bezpieczeństwo i wiarygodność wykorzystywanych przez operatorów komunikacyjnych mechanizmów. Atende posiada także w ofercie gotowe do wdrożenia produkty, takie jak:

  • ChainDoc: cyfrowy trwały nośnik służący masowej korespondencji dokumentów zarówno publicznych(np. regulamin) jak i prywatnych(np. biling);
  • ChainRepo: digitalizacja backoffice eliminująca obieg dokumentów papierowych.

Powyższe rozwiązania wyposażone są w wygodne API dzięki czemu można je z powodzeniem integrować z systemami własnymi operatora.

Poznaj naszą ofertę w zakresie blockchain!

Usługi IT

  • Analiza i projektowanie oraz audyt środowisk IT
  • Budowa, modernizacja i integracja infrastruktury IT
  • Planowanie oraz realizacja migracji infrastruktury i systemów
  • Wdrażanie rozwiązań bezpieczeństwa i wysokiej dostępności
  • Modelowanie i nadzorowanie polityk bezpieczeństwa ICT, audyty i Playbooks
  • Audyt i budowa DRC (Disaster Recovery Center) i RaaS (Disaster Recovery as a Service)
  • Serwerownia pod klucz (koncepcja, adaptacja, budowa, dokumentacja projektowa budowalna i wykonawcza wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń formalno-prawnych, instalacja technicznej infrastruktury Data Center, testy funkcjonalne i odbiory, serwis i utrzymanie techniczne)
  • Tworzenie oprogramowania i integracja software’u od innych dostawców
  • Szkolenia, konsultacje i warsztaty techniczne
  • Usługi serwisowe i utrzymaniowe:
    • usługi świadczone w trybie 24/7
    • własna organizacja serwisowa o zasięgu krajowym
    • monitoring infrastruktury sieciowej i systemowej oraz aplikacji
    • outsourcing infrastruktury i systemów IT

Poznaj naszą ofertę w zakresie Usług IT!

Dlaczego Atende?

  • Własny dział Software Development o specjalizacji w obszarze telekomunikacji
  • Unikalne doświadczenie integratorskie w zakresie urządzeń i sieci Cisco oraz największa liczba wdrożeń
  • Zaawansowane kompetencje w sieciach mobilnych, praktyczna znajomość potrzeb operatorów rożnego rodzaju i skali
  • Możliwość szybkiego dobudowania funkcjonalności na życzenie (u klienta lub w Atende Business Cloud)
  • Najwyższej klasy specjaliści posiadający certyfikaty eksperckie:
    • Cisco CCIE (Cisco Certified Internetworking Expert) Data Center, Routing & Switching, Security
    • CISA (Certified Information Systems Auditor)
    • CEH (Certified Ethical Hacker)
  • Wdrożony certyfikowany System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001 oraz wymaganiami AQAP – 2110, w zakresie obejmującym:
    • integrację systemów teleinformatycznych oraz budowanie infrastruktury technicznej tych systemów
    • sprzedaż, doradztwo, projektowanie, audyty, dostawy, instalacje, wdrożenia, integrację, serwis, konserwację, naprawy, wsparcie techniczne, eksploatację i outsourcing w wymienionych dziedzinach
  • Konkurencyjna cena
  • Elastyczność oferty i wdrożenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chcesz wiedzieć więcej o naszych rozwiązaniach?

Skontaktuj się z ekspertem Atende!