Security as a Service – czy moja firma może być bezpieczna bez Działu Security?

Liczba incydentów cyberbezpieczeństwa niebezpiecznie rośnie. Trend ten został zauważony przez organizacje, które muszą dbać o zapewnienie ciągłości działania. Temat cyberbezpieczeństwa stał się aktualnie kluczowy, a pracownicy działów IT są przeciążeni innymi działaniami i nie zawsze są w stanie zadbać o bezpieczeństwo cybernetyczne organizacji.

Pracownicy IT są przeciążeni, przez co cierpi na tym bezpieczeństwo organizacji

Cyberbezpieczeństwo bardzo często spoczywa na barkach administratorów IT, którzy muszą zadbać o zapewnienie ciągłości działania usługi, aplikacji, sieci oraz całej infrastruktury informatycznej. Przeważnie nie mają oni już wystarczająco dużo czasu na dodatkowe zadnia związane z bezpieczeństwem.

Większość organizacji rekrutuje obecnie pracowników do budowy działów cyberbezpieczeństwa, co wywołało niedobór specjalistów na rynku. Aktualnie średni czas zatrudnienia specjalisty do spraw cyberbezpieczeństwa wynosi około trzech miesięcy. Drugie tyle czasu należy poświęcić na wdrożenie nowego pracownika w struktury organizacji. Oznacza to, że własny dział do spraw cyberbezpieczeństwa jesteśmy w stanie stworzyć dopiero po sześciu miesiącach od podjęcia decyzji. Co istotne jest to niezależne od posiadanego przez nas budżetu.

Co zrobić, gdy zależy nam na szybkim zadbaniu o cyberbezpieczeństwo?

W momencie, gdy cyberzagrożeń przybywa, a na rynku brakuje ekspertów cyberezpieczeństwa, dobrze skorzystać z modelu Security as a Service.

Zapewnienie bezpieczeństwa w modelu usługowym to coraz popularniejsze podejście. Niestety wśród dyrektorów i administratorów IT panuje przekonanie, że jest to drogie rozwiązanie, które na dodatek może zwiększyć ilość obowiązków.

W praktyce jest zupełnie na odwrót! Atende Security Suite to rozwiązanie, które kosztuje średnio tyle co 1-2 pracowników do spraw cyberbezpieczeństwa. W zamian za tą kwotę otrzymujemy Security Operation Center (SOC) dostępne 24/7, oparte o technologię SIEM, SOAR oraz EDR, zarządzanie podatnościami, czy politykami bezpieczeństwa. Atende Security Suite adresuje również temat phishingu – w ramach usługi wykonywane są testy phishingowe oraz szkolenia dla pracowników.

Dlaczego warto zdecydować się na cyberbezpieczeństwo w modelu Security as a Service?

Decydując się na usługę typu Atende Security Suite zyskujesz nie tylko czas i wygodę. Model Security as a Service cechują się indywidualnym podejście do potrzeb i wymagań klientów.  

Rozwiązanie typu Security as a Service zdejmuje z wewnętrznych działów IT konieczność dbania o zakup i odpowiednie wykorzystanie licencji i oprogramowania. Nie trzeba martwić się również opracowywaniem procedur i procesów przeciwdziałania zagrożeniom cybernetycznym. Całość uzupełnia dostęp do ekspertów w modelu 24/7, co nie jest możliwe do zapewnienia w małych działach do spraw cyberbezpieczeństwa. W pakiecie obecna jest również usługa monitorowania, ochrony oraz reakcji na zagrożenia cybernetyczne.

Warto podkreślić, że rozwiązanie Atende Security Suite zapewnia pełną zgodność z regulacjami np. RODO, KNF czy KSC.

Zalety usługi typu Security as a Service
01

Brak konieczności dbania o licencje i oprogramowanie

02

Brak konieczności opracowywania procedur

03

Dostęp do ekspertów w modelu 24/7

04

Usługa monitorowania, ochrony oraz reakcji na zagrożenia cybernetyczne

Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu

Skuteczny system zabezpieczający organizację przed zagrożeniami cybernetycznymi powinien składać się z trzech elementów – monitorowania oraz wykrywania zagrożeń, zapobieganiu tymże zagrożeniom oraz odpowiedzi na zagrożenia.

Monitorowanie zagrożeń jest pierwszym etapem, który pozwala dostarczyć informacji umożliwiającym zapobieganie incydentom cyberbezpeiczeństwa. Dzięki skanowaniu ruchu sieciowego, urządzeń sieciowych oraz urządzeń końcowych można łatwo zapobiec atakom cybernetycznym.

System zapobiegania zagrożeń pozwala na bieżąco zarządzać podatnościami, zapewniać zgodność z politykami bezpieczeństwa oraz filtrować ruch. Całość uzupełniają symulowane ataki phishingowe, które pozwalają sprawdzić skuteczność zabezpieczeń oraz dedykowane szkolenia dla pracowników, których celem jest przekazanie dobrych praktyk chroniących przed atakami.

Ostatnim elementem wchodzącym w skład Security as a Service jest usługa odpowiedzi na zagrożenia, która automatycznie reaguje na występujące zagrożenia zmniejszając czas reakcji.