Atende i CloudiA po raz trzeci zagrali z WOŚP

1/15/2014

5 000 - tyle zapytań na sekundę w pikach obsłużyła strona www.wosp.org.pl w czasie niedzielnego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP). Było to możliwe dzięki dostarczonej przez Atende usłudze w modelu chmurowym znanej pod marką CloudiA. CloudiA już trzeci raz była partnerem technologicznym Finału.

W ramach tegorocznego Finału, Atende odpowiadało za konfigurację i utrzymanie sieci WAN oraz LAN. Dodatkowo, w ramach usługi CloudiA, zapewniało ciągłość działania wysokowydajnej infrastruktury i systemów na potrzeby serwisu www.wosp.org.pl oraz aplikacji do licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców. Spółka również dostarczyła i skonfigurowała serwery zapasowe, sprzęt komputerowy i sieciowy typu firewalle czy przełączniki.

Finał WOŚP to moment kiedy strona Fundacji odnotowuje najwięcej odwiedzin. Obsłużenie tak dużego ruchu jest nie lada wyzwaniem. Od trzech lat partnerem technologicznym WOŚP jest Atende. Spółka poprzez swoją markę CloudiA oferuje pakiet usług typu Infrastructure as a Service oraz managed services w modelu chmury. W tym roku witryna www.wosp.org.pl obsłużyła łącznie 92 mln zapytań HTTP, w tym średnio 3 000 zapytań na sekundę, a w pikach nawet ponad 5 000 zapytań na sekundę. Dla porównania w trakcie trwania ubiegłorocznego Finału strona Fundacji obsłużyła 50 milionów zapytań HTTP, co dało średnio ok. 600 zapytań na sekundę, zaś w pikach ponad 2 000. Całkowita wielkość danych wysłanych ze strony WOŚP podczas niedzielnego Finału przekroczyła 2,5 TB.