Atende ogłosiło nową strategię na lata 2016-2017

3/4/2016

Wykorzystanie własnych, unikatowych kompetencji, ekspansja na rynki globalne oraz utrzymanie atrakcyjnej polityki dywidendy to tylko wybrane elementy nowej strategii Atende S.A., o której firma poinformowała rynek.

Wraz z początkiem marca notowane na giełdzie Atende ogłosiło nową strategię rozwoju na najbliższe dwa lata. Firma zamierza kontynuować swój dotychczasowy rozwój w zakresie tworzenia nowych, innowacyjnych produktów i usług, a także zakłada ekspansję na rynki zagraniczne. Dodatkowo, dzięki dobrej sytuacji finansowej, spółka zamierza w najbliższych latach aktywnie zabiegać o przejęcia nowych, rokujących spółek. Realizacja strategii ma się odbywać poprzez oferowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych, lepsze wykorzystanie posiadanych kompetencji, zintensyfikowanie współpracy ze spółkami zależnymi oraz zwiększenie sprzedaży do wybranych sektorów rynku, w szczególności do operatorów telekomunikacji mobilnej oraz platform dystrybucji treści, instytucji i przedsiębiorstw związanych z obronnością, a także do sektora energetycznego i finansowego.

- Dotychczasową strategię na lata 2014-2015 uznajemy za praktycznie zrealizowaną. W tym czasie znacznie się rozwinęliśmy, zarówno organicznie, jak i przez przejęcia. Wszystkie dokonane przez nas inwestycje były finansowane ze środków własnych. Pod koniec 2015 r. Atende stało się szybko rozwijającą się grupą ośmiu spółek, które wyróżnia wiele atutów, m.in. kształtowanie własnych innowacyjnych produktów i usług. Nowa strategia na lata 2016-2017 to strategia rozwoju, wykorzystania unikatowych nawet w skali globalnej produktów, szybkiego wzrostu, zajmowania nowych pozycji i oczywiście  wyjście na rynki globalne. – mówi Roman Szwed, prezes zarządu Atende S.A. – Zadbamy także o naszych inwestorów starając się wypłacać sowite dywidendy. – dodaje.

W zakresie ekspansji zagranicznej na uwagę zasługuje fakt, że Atende jako jedna z nielicznych polskich firm, w lutym bieżącego roku wzięła udział w międzynarodowych targach Mobile World Congress w Barcelonie, poświęconych rozwiązaniom mobilnym. Spółka, jako wystawca, zaprezentowała swój autorski produkt SMaCS – aplikację typu PCRF (ang. Policy and Charing Rules Function) do zarządzania dostępem użytkowników końcowych do usług i naliczania opłat za ich świadczenie. W Polsce z rozwiązania tego korzysta już T-Mobile.

Nachodzący rok będzie dla spółki czasem wyzwań i dostosowania się do zmieniającego się środowiska. Rozwój sieci LTE, wirtualizacja, nowoczesna energetyka, big data czy bezpieczeństwo w IT to tylko wybrane trendy, którym chce sprostać.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią Strategii Atende:

Strategia rozwoju Atende na lata 2016-2017

zobacz online pobierz (471.41 KB)