Oddział przyszłości - wersja 2.0

Jeżeli twierdzisz, że pracownicy Twoich oddziałów nadal potrzebują telefonów i komputerów stacjonarnych, a jednak chciałbyś wprowadzić do użytku najnowsze rozwiązania na rynku, zaoszczędzić pieniądze, ułatwić życie pracownikom oraz działowi Help Desk, to jesteś w dobrym miejscu. Przyjrzymy się dziś oddziałowi przyszłości, do którego budowy nie potrzeba drogich narzędzi, jedynie przełamania stereotypów. Zyskać możemy bardzo dużo.

A co jeżeli powiem, że jesteś w stanie zbudować stanowisko pracy bez komputera oraz bez gniazdka z prądem?

Urządzenia w oddziale przyszłości

W skład stanowiska pracy w oddziale przyszłości wchodzą następujące elementy:

  • telefon IP - Cisco DX650,
  • przełącznik Cisco Catalyst 3850-24U,
  • monitor Samsung NC220,
  • ulubione myszki i klawiatury pracujące w technologii Bluetooth.

Dodatkowo w centrali potrzebujemy:

  • system Cisco Unified Call Manager 10.0,
  • VMware Horizon View,
  • Cisco EnergyWise Management Suite.

Złóżmy to w całość - oddział przyszłości 1.0

Sercem całego systemu jest Cisco Unified Call Manager 10. Jest to najnowsza wersja systemu obsługującego telefonię IP w Twoim przedsiębiorstwie, który zapewnia standardowe funkcjonalności telefonii oraz zaawansowane funkcje video oraz VoIP. Cisco Unified Call Manager jest mózgiem zarządzającym telefonami, bramami głosowymi oraz innymi terminalami. W naszym przypadku zarządza telefonem Cisco DX650.


Telefon Cisco DX650 jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Zapewnia video w standardzie HD, narzędzia web collaboration oraz dostęp do aplikacji w chmurze (dzięki zainstalowanemu systemowi Android).

Zapewne zastanawiasz się jak ten cały system może działać bez standardowego źródła zasilania. Przecież trzeba gdzieś podłączyć telefon, komputer i monitor. Zajmijmy się najpierw prądem, następnie odpowiemy na pytanie czy potrzebujemy jeszcze do pracy standardowego komputera lub laptopa.

Użyty w tej konfiguracji przełącznik Cisco Catalyst 3850-24U posiada 24 porty 1GE wspierające UPOE. UPOE jest kolejną iteracją standardu Power over Ethernet. Co jest ważne standard PoE mógł dostarczyć 15,4W do urządzenia końcowego, standard PoE+ 30W. Natomiast korzystając z UPOE możemy dostarczyć do urządzenia 60W!!!

Wykorzystując dwa porty na przełączniku Cisco Catalyst 3850-24U, jesteśmy w stanie doprowadzić zasilanie do telefonu Cisco DX650 oraz do ... np. monitora Samsung NC220. Monitor Samsung NC220 (22") posiada możliwość zasilania poprzez port Ethernet wykorzystując UPOE. Nie potrzebujemy dodatkowych zasilaczy. Dodatkowo w monitor NC220 wbudowany jest klient VMware View (o czym za chwilę). Używając tego rozwiązania możemy, korzystając z dwóch standardowych skrętek, zasilić telefon oraz monitor (który pełni funkcję komputera oraz telefonu).


VMware Horizon View jest rozwiązaniem infrastruktury wirtualnego pulpitu (VDI). System upraszcza zarządzanie, usuwanie awarii, instalowanie aplikacji i wiele więcej. Dlaczego? Ponieważ komputer znajduje się w centrali firmy, w wirtualnym środowisku VMware. Klient w oddziale otrzymuje jedynie usługę terminalową za pomocą protokołu PCoIP. Tak więc wszystkie zmiany w systemie operacyjnym (np. Windows 7) realizowane są w centralnym miejscu i mogą być dostępne z wielu urzadzeń.


 

Oddział przyszłości 2.0


Jeżeli to nadal za mało, to co powiesz na możliwość uruchomienia Twojego systemu operacyjnego na... telefonie. Telefon Cisco DX650 wyposażony jest w system Android, port HDMI oraz Bluetooth 3.0. Łącząc to wszystko ze sobą otrzymujemy klienta VMware Horizon View zainstalowanego na Androidzie, który uruchomiony jest natywnie z telefonu Cisco DX650. Do telefonu podłączony jest monitor Samsung NC220 oraz myszka i klawiatura bezprzewodowa. Tym samym otrzymujemy system użytkownika uruchomiony w centrali (w wirtualnym środowisku), widoczny dla pracownika na "standardowym" monitorze 22 cale. Do tego na biurku pracownika stoi nowoczesny telefon gotowy do połączeń głosowych i video.

Plusy rozwiązania - oddział przyszłości 2.0

  • centralne zarządzanie systemem telefonicznym;
  • centralne zarządzanie komputerami (dzięki technologii VDI);
  • centralne zarządzanie zasilaniem w oddziale dzięki technologii EnergyWise; centralny system zarządza przełącznikiem, który wyłącza nieużywane porty po godzinach pracy;
  • brak komputerów, plików oraz newralgicznych danych po stronie oddziału;
  • dzięki zastosowaniu VMware Horizon View, umożliwiamy pracownikom dostęp do tego samego komputera, na którym pracują w oddziale, z dowolnego miejsca na świecie, np. używając iPada lub tableta z Androidem i połączenia VPN (Cisco Anyconnect).

Podsumowanie

Aby skorzystać z tego rozwiązania, albo podobnych, wystarczy, że skorzystasz z zasobów inżynierskich firmy Atende. Nasi inżynierowi zdobywali doświadczenie w najtrudniejszych projektach głosowych i video w Polsce. Natomiast nasze doświadczenie w budowie usług Cloud oraz dziesiątkach projektów witalizacyjnych, pomogą nam zintegrować rozwiązanie z Twoim środowiskiem wirtualnym. Jeżeli do tego dodamy takie certyfikacje jak CCIE Voice (Cisco Certified Internetwork Expert - Voice) lub VCP (VMware Certified Professional), jesteśmy pewni, że projekt zakończy się sukcesem i zapewni Twojemu przedsiębiorstwu same korzyści.

Aby dowiedzieć się więcej:

pisz na adres miroslaw.burnejko@atende.pl
kliknij tutaj, aby wysłać email do inżyniera wspierającego tę technologię
lub użyj sekcji komentarzy poniżej do zadania pytania bądź wyrażenia swojej opinii.

Autor: Mirek Burnejko - Senior Presales Consultant, Atende S.A.