Cisco Webex to narzędzie umożliwiające czat, wideokonferencje oraz połączenia online

3/26/2020

Co decyduje o tym, że Cisco Webex jest nr 1 pośród rozwiązań do wideokonferencji?

Platforma Cisco Webex jest wiodącym na świecie rozwiązaniem do wideokonferencji wspomagającym pracę zdalną. Nie bez powodu od 21 lat z rzędu jest na pierwszej pozycji w magicznymym kwadracie Gartnera dla spotkań online (Raport Magic Quadrant for Meeting Solutions, Gartner ID G00354093, 05.11.2019). Świadczą o tym uniklane cechy wyróżniające Cisco Webex na tle konkurencyjnych narzędzi. Platforma ta zapewnia imponująco wysoką jakość transmisji, uruchamiając nawet 25 kanałów jednocześnie z udziałem do 1000 uczestników! Przy czym opóźnienia głosu i wideo są ograniczone do minimum. Możliwość dołączania do spotkań z dowolnych urządzeń (laptop, tablet, telefon, wideoterminal) oraz różnych miejsc, to niewątpliwie jedna z kluczowych cech tej aplikacji. Do tego daje możliwość dzielenia plików, udostępniania dokumentów, prezentacji i aplikacji, a nawet nagrywania spotkań. Niezwykle zachęcający jest także fakt, że użytkownik, aby dołączyć do wirtualnego spotkania wygenerowanego przez Webex, nie musi mieć zainstalowanego oprogramowania! Spotkanie można zorganizować nie tylko przy pomocy aplikacji, ale także z poziomu outlooka czy strony www. Zatem możliwość zaproszenia osoby spoza naszej domeny firmowej jest jak najbardziej realna, co więcej, połączenie to jest w pełni bezpieczne.

Jakie są opcje dołączenia do spotkania zorganizowanego dzięki Cisco Webex? 

Rozwiązanie udostępnia kilka prostych i intuicyjnych metod umożliwiających połączenie. Pierwsza to oczywiście oprogramowanie Webex dostępne dla systemu MS Windows i MacOS, wystarczy jedynie zainstalować wtyczkę do przeglądarki. Jeśli nie posiadasz wspomnianego oprogramowania, to jego instalacja nie będzie konieczna. W tym wypadku wystarczy zalogowanie się przy pomocy linku wygenerowanego przez organizatora spotkania webexowego. Jeśli jesteś w samochodzie lub poza biurem, możesz użyć do tego także telefonu (usługa ta jest już dostępna w 70 krajach) lub aplikacji mobilnej czy nawet przeglądarki w telefonie. Dobra wiadomość dla użytkowników Skype for Business – zainstalowana aplikacja Skype pozwala na dołączenie do spotkania na Webexie!

Producent oferuje możliwość darmowego przetestowania usługi aż na 90 dni, bez konieczności deklaracji wykupienia dostępu i podpisania umowy po tym okresie. Użytkownik ma zatem dużo czasu aby zbadać funkcjonalności oraz przydatność aplikacji, zanim jeszcze zdecyduje się na wersję płatną.

Webex Meetings, Teams, Trainings, Events… Czym się różnią? 

Ze względu na różne funkcjonalności, możemy wyróżnić cztery „rodzaje” Webexa. Najbardziej chyba znany i używany jest Webex Meetings – tutaj odbywają się grupowe wideokonferencje w czasie rzeczywistym, gdzie wszyscy uczestnicy mogą się zobaczyć i usłyszeć oraz udostępniać sobie prezentacje czy dokumenty. Webex Teams to narzędzie najchętniej używane w codziennej komunikacji przy pomocy czatu, bardzo wygodne w sytuacji współdzielenia treści i plików. Pozwala także na dostęp do informacji historycznych w trybie offline. Webex Trainings najlepiej sprawdza się podczas konieczności przeprowadzenia szkolenia online czy egzaminu – umożliwia pełną kontrolę aktywności wszystkich uczestników. Wreszcie Webex Events to odpowiedź na potrzeby organizacji dużych spotkań typu wykłady, gdzie prezenter współdzieli treści, a interakcja z uczestnikami odbywa się poprzez moderatorów i panelistów, którzy za pomocą czatu w czasie rzeczywistym odpowiadają na pytania.

Jaka jest rola Atende we wdrożeniu rozwiązania typu Cisco Webex?

Zaimplementowanie rozwiązania Cisco Webex na potrzeby biznesowe w organizacji wymaga nadzoru i kontroli. Niezbędne jest tu nadzór administracyjny wszystkich użytkowników oraz stały service desk. Atende jest Gold Partnerem Cisco i dysponuje zespołem certyfikowanych inżynierów w zakresie tej technologii. Stąd możemy zapewnić usługę wsparcia technicznego i serwisowego użytkowników oraz platformy w trybie 24/7. Jesteśmy najlepszym przykładem wdrożenia wszystkich wymienionych rozwiązań – korzystamy z nich na co dzień w naszej organizacji!

Masz pytania?

Czekam na kontakt od Ciebie.

Bartosz Sokołowski

Kierownik Zespołu, Dział Realizacji - Zespół Integracji Systemów Głosowych

[email protected]