Raport bieżący nr 24/2024

Raport bieżący nr 24/2024 — 16.09.2024 10:57

Zmiana harmonogramu w realizacji istotnej umowy

Zarząd Atende S.A. („Emitent”) informuje, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 19/2024 z 21 czerwca 2024 r., o zmianie harmonogramu realizacji etapu wdrożenia pilotażowego w projekcie wdrożenia systemu billingowego oraz CRM („System”) dla PGE Obrót S.A. i PGE Dystrybucja S.A. („Odbiorcy”), realizowanego przez konsorcjum zależnej od Emitenta spółki A2 Customer Care Sp. z o.o. (lider konsorcjum) i Atende S.A. (członek konsorcjum) (razem „Wykonawca”), gdzie zamawiającym jest PGE Systemy S.A. („Zamawiający”).

W związku z opóźnieniami w realizacji testów funkcjonalnych oraz procesowych Systemu, dnia 16 września 2024 r. Odbiorcy, Zamawiający i Wykonawca („Strony”) ustalili wspólnie, że dalsza realizacja prac etapu wdrożenia pilotażowego będzie odbywać się w trybie harmonogramu roboczego, który zakłada przesuniecie terminu uruchomienia produkcyjnego tego etapu o dwa miesiące. Dotychczas obowiązujący termin zakończenia etapu wdrożenia pilotażowego był ustalony na 26 listopada 2024 r. Dodatkowo Strony potwierdziły konieczność wypracowania nowego harmonogramu dla kolejnych etapów projektu, realizowanych po zakończeniu etapu pilotażowego.

Na dzień 30 czerwca 2024 r. koszty poniesione z tytułu realizacji etapu pilotażowego przekroczyły planowane koszty realizacji tego etapu o 10,1 mln zł. Raportowane przesunięcie terminu uruchomienia produkcyjnego etapu pilotażowego oraz przesunięcia następnych etapów spowodują dalsze istotne zwiększenie kosztów projektu.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne