Informacje prasowe
-
18.02.2021
Nowa spółka Atende Industries rozwija Smart Grid i IoT
Wraz z początkiem 2021, w ramach Grupy Atende rozpoczęła działalność nowa spółka Atende Industries, która powstała w wyniku wydzielenia ze spółki Atende...
Wraz z początkiem 2021, w ramach Grupy Atende rozpoczęła działalność nowa spółka Atende Industries, która powstała w wyniku wydzielenia ze spółki Atende Software zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Ta część działalności posiada 10-letnie doświadczenie w sektorze energetycznym, w zakresie wdrażania inteligentnych sieci energetycznych (ang. Smart Grid). Atende Industries już dziś rozwija najwyższej klasy innowacyjne rozwiązania technologiczne i programistyczne oparte na sztucznej inteligencji, robotyce, Internecie Rzeczy (ang. IoT) i technologii big data.
0.03 MB Pobierz0.57 MB Pobierz
Jednym z głównych kierunków działalności nowej spółki jest rozwój wyspecjalizowanych platform chmurowych dla Przemysłu 4.0. Głównymi produktami firmy są: redGrid (system klasy MDM i HES) do zarządzania inteligentnymi licznikami energii w nowoczesnych sieciach energetycznych Smart Grid, wdrożony m.in w Energa-Operator oraz besmart.energy - platforma chmurowa dla energetyki rozproszonej, pozwalająca na funkcjonowanie spółdzielni energetycznych i mikrosieci. Firma rozwija także platformę besmart.vision służącą do sterowania robotami współpracującymi (cobotami) bazującą na inteligentnej analizie otoczenia oraz besmart.dev - platformę do gromadzenia i przetwarzania danych z urządzeń Internetu Rzeczy.
W związku z nową polityką europejską opartą na budowie nowego, zielonego, cyfrowego ładu, rynek nieuchronnie zmierza w kierunku energetyki rozproszonej i inteligentnych urządzeń stosowanych w dużej skali. Jako jedna z nielicznych polskich firm jesteśmy dzisiaj gotowi dostarczać w tym zakresie technologię, która w niczym nie ustępuję globalnym dostawcom - mówi Paweł Pisarczyk, prezes zarządu Atende Industries.
Głównym elementem wszystkich produktów Atende Industries, stanowiącym o ich wydajności i efektywności jest TStorage (Time Storage) czyli zaawansowana baza danych. TStorage jest ewenementem na polskim rynku, a jego globalny odpowiednik to Amazon Timestream. Archiwum TStorage pozwala na eliminację podstawowych problemów, czyli ograniczonej wydajności, skalowalności i pojemności. System ma kilkadziesiąt razy większą wydajność od przeciętnej hurtowni danych i pozwala na przetwarzanie dużych zbiorów danych z wykorzystaniem metod uczenia maszynowego.
Atende Industries skupia kompetencje w zakresie rozwoju najbardziej innowacyjnych, a zarazem przyszłościowych, autorskich technologii. Unikalne portfolio spółki jest naszym powodem do dumy i stanowi niewątpliwy wyróżnik Grupy Atende na tle firm informatycznych w Polsce - mówi Roman Szwed, prezes Atende S.A.
Produkty Atende Industries przeznaczone są dla rożnych odbiorców. Są nimi klastry energetyczne, spółdzielnie energetyczne i mikrosieci oraz duże podmioty takie jak Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD), a także firmy czy fabryki wykorzystujące zaawansowaną automatykę i inwestujące w inteligentne urządzenia. Doświadczenie we współpracy z Energa-Operator, związane z wdrażaniem największego systemu inteligentnego opomiarowania w Polsce zaowocowało powstaniem autorskiej technologii oraz produktów skierowanych na rynek Smart Grid, unikalnych w skali europejskiej.
Więcej informacji: https://atende.industries/ -
04.02.2021
WOŚP w sieci: rekordowa liczba internautów
Podczas 29. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 127 milionów złotych, a w dniu Finału stronę odwiedziła rekordowa liczba ponad miliona...
Podczas 29. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 127 milionów złotych, a w dniu Finału stronę odwiedziła rekordowa liczba ponad miliona użytkowników – o 30% więcej niż rok temu! Darczyńcy jeszcze chętniej niż w ubiegłych latach wspierali akcję przekazując darowizny online, w tym biorąc udział w internetowych licytacjach, a wszystko przebiegło sprawnie i bezpiecznie, pomimo rekordowej liczby zapytań. O sukcesie WOŚP zadecydowało więc nie tylko ogromne grono darczyńców, ale też bezawaryjne działanie systemów informatycznych.
0.06 MB Pobierz0.56 MB Pobierz
Jak informuje Atende, stronę WOŚP w dniu Finału odwiedziło w sumie ponad milion unikalnych użytkowników, a liczba odsłon serwisu przekroczyła 7 000 000. W tym roku ponad połowa osób, aż 56%, korzystało w tym celu z urządzeń mobilnych! Z kolei transfer danych w dniu Finału przekroczył 10,5 terabita.
Po raz 10 o obsługę informatyczną Finału zadbało Atende: zespół inżynierów odpowiadał za niezawodność serwisów wosp.org.pl opartych na usłudze chmurowej Atende Business Cloud, a także koordynację wszystkich dostawców i działań IT związanych z Finałem. Atende już od dekady angażuje się w przygotowanie Finału na zasadach pro publico bono. W trakcie Finału odbyła się nieudana próba ataku typu DDoS, udaremniona dzięki odpowiednim zabezpieczeniom.
W okresie Finału, na stronie wosp.prg.pl każdego dnia są z nami setki tysięcy użytkowników. Każdego roku ich liczba rośnie, tak jak rośnie suma datków przekazywana przez darczyńców w internecie. To dzięki internetowi możemy być coraz bliżej siebie i budować coraz większą społeczność ludzi grających z WOŚP – powiedział Jurek Owsiak.
Wyprzedzając trendy związane z korzystaniem z usług chmurowych, WOŚP już w 2012 r. zdecydował się przejść do chmury Atende. Od tamtej pory infrastruktura potrzebna do obsługi Finału dostarczana jest w formie usługi.
Zaufanie, którym nas darzy zespół Fundacji to dla nas wielki powód do dumy. Widzimy, że w okresie wielkiego Finału bezawaryjne działanie serwisów internetowych mają dla zbiórki Fundacji coraz większe znaczenie. Dlatego od lat nasza usługa chmurowa „rośnie” wraz klientem, wyróżniając się na tle innych dostawców chmury tym, że stoją za nią konkretni ludzie, którzy reagują na indywidualne potrzeby klientów – mówi Mariusz Mierzejewski, Dyrektor Działu Usług IT z Atende S.A.
Atende zapewnia bezawaryjne działanie w oparciu o hosting serwisu na własnej, wysokowydajnej infrastrukturze w modelu chmurowym. Usługa Atende Business Cloud gwarantuje bezpieczeństwo systemów oraz ciągłość działania m.in. dzięki wysokiej elastyczności, która zapewnia odpowiednią liczbę zasobów serwerowych w czasie rzeczywistym. Pozwala to z wyprzedzeniem reagować na skokowe wzrosty obciążenia serwisów, np. podczas kulminacyjnej Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców, czyli możliwości zdobycia Złotych Serduszek WOŚP. Dodatkowo objęcie infrastruktury szerokim monitoringiem opartym na ponad 5000 czujkach zapewnia pełną kontrolę nad dostępnością serwisu.
Dzięki usłudze Atende Business Cloud czas uruchomienia oraz przeprowadzenia testów obciążeniowych uległ diametralnemu skróceniu i wynosi kilka dni! Efektem jest wydajne i bezpieczne środowisko do utrzymania aplikacji. Skalowalność tego rozwiązania pozwala na natychmiastową reakcję w przypadku wyczerpania przydzielonych zasobów, dzięki czemu aplikacje działają w sposób nieprzerwany i bezawaryjny. Ma to świetny wpływ na profesjonalny wizerunek całego przedsięwzięcia – mówi Dariusz Matynia, administrator IT z Fundacji WOŚP. -
18.11.2020
Wyniki Atende: Bardzo dobry III kwartał
Grupa Atende osiągnęła w III kwartale oraz narastająco w trzech kwartałach 2020 r. lepsze wyniki, niż w analogicznych okresach roku poprzedniego. W III kwartale...
Grupa Atende osiągnęła w III kwartale oraz narastająco w trzech kwartałach 2020 r. lepsze wyniki, niż w analogicznych okresach roku poprzedniego. W III kwartale 2020 r. z niższych o 7% niż rok wcześniej przychodów ze sprzedaży, osiągnęła wyższy o 18% r/r zysk brutto na sprzedaży w wysokości 17 840 tys. zł. Dzięki utrzymaniu kosztów ogólnego zarządu na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, poprawie uległy zysk na działalności operacyjnej (2 776 tys. zł wobec 40 tys. zł rok wcześniej), zysk EBITDA (6 030 tys. zł, wzrost o 51% r/r) oraz wynik netto Grupy Atende (zysk 1 811 tys. zł wobec straty 1 400 tys. zł w III kwartale 2019 r.).
0.07 MB Pobierz0.18 MB Pobierz
W okresie 3 kwartałów 2020 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży były niższe niż rok wcześniej (148 267 tys. zł, spadek o 28% r/r). Jednak wyższy o 4% r/r zysk brutto na sprzedaży, który wyniósł 50 390 tys. zł, oraz niższe koszty ogólnego zarządu spowodowały zwiększenie zysku operacyjnego o 137% r/r do kwoty 5 598 tys. zł, a zysku EBITDA o 18% r/r do 15 281 tys. zł. Zysk netto Grupy Atende w okresie 3 kwartałów wyniósł 3 090 tys. zł wobec straty 558 tys. zł rok wcześniej.
Warto zwrócić uwagę, że wzrosła marża procentowa zysku brutto zarówno w III kwartale, jak i narastająco, osiągając odpowiednio 32,8% (wzrost r/r o 7,1 p.p.) i 34% (wzrost r/r o 10,5 p.p.). Jest to odbicie pozytywnego zjawiska zachodzącego zarówno w spółce nadrzędnej, jak i w spółkach córkach polegającego na większym udziale usług i sprzedaży produktów własnych. W szczególności zwiększenie udziału usług powoduje znaczne zwiększenie marży, z jednoczesnym obniżeniem przychodów, co tłumaczy także obserwowane pomniejszenie przychodów w raportowanym okresie w stosunku do roku ubiegłego. Należy także pamiętać, że w 2020 r. nie są konsolidowane wyniki spółki Sputnik Software (posiadane w spółce udziały Emitent sprzedał pod koniec 2019 r.).
Spółka nadrzędna Atende S.A. w III kwartale 2020 r. z przychodów ze sprzedaży na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego uzyskała wyższy o 36% r/r zysk brutto na sprzedaży (8 650 tys. zł). Dzięki obniżeniu kosztów ogólnego zarządu o 4% r/r wypracowało znacznie lepsze niż rok wcześniej wyniki na poziomie operacyjnym (zysk 979 tys. zł vs. strata 1 723 tys. zł rok wcześniej), EBITDA (zysk 2 640 tys. zł vs. 60 tys. zł w III kwartale 2019 r.) i netto (zysk 820 tys. zł vs. strata 2 040 tys. zł rok wcześniej).
Podsumowując, zarówno wyniki spółki nadrzędnej, jak i spółek zależnych są wyższe niż rok wcześniej, zarówno w III kwartale br., jak i narastająco. Udało się to osiągnąć pomimo znacznie słabszej koniunktury gospodarczej związanej z pandemią, która spowodowała spowolnienie w wielu sektorach rynku, ale na szczęście nie we wszystkich. Sektorem, który znakomicie się obronił jest Sektor Telekomunikacji i Mediów, gdzie Grupa odnotowała znaczące wzrosty przychodów, w III kwartale (21% r/r) i narastająco w trzech kwartałach (10% r/r).
Naszym głównym rynkiem od lat jest rynek telekomunikacji i mediów. Przez ostatnie miesiące aktywności offline przeniosły się do sieci, nastąpiło spotęgowanie komunikacji mobilnej i korzystania z mediów internetowych. To z kolei oznacza, że potrzeby operatorów telekomunikacyjnych i mediów rosną. Jako Grupa Atende, w szczególności w ramach spółek Atende i Atende Software, dostrzegamy te wyzwania wyraźnie i wspieramy naszych klientów w ich dynamicznym rozwoju – mówi Roman Szwed, prezes Atende S.A. -
17.11.2020
Atende z nagrodą "Dostawca roku" w konkursie Liderzy Świata Energii
Grupa Kapitałowa Atende została uhonorowana prestiżową nagrodą Europower „Lider Świata Energii” za dostarczanie innowacyjnych rozwiązań dla sektora energetycznego,...
Grupa Kapitałowa Atende została uhonorowana prestiżową nagrodą Europower „Lider Świata Energii” za dostarczanie innowacyjnych rozwiązań dla sektora energetycznego, w tym z zakresu portfolio rozwiązań bazujących na technologii SAP oraz autorskich systemów Smart Grid.
0.04 MB Pobierz0.56 MB Pobierz
Dziękujemy kapitule za docenienie nas niejako za całokształt rozwiązań dla współczesnej energetyki, które wytworzyliśmy w Grupie. Istotną cechą nowoczesnej energetyki jest Inteligenta Sieć (tzw. Smart Grid) rozumiana jako cyfryzacja procesów wytwarzania, monitorowania, przesyłu, dystrybucji i sprzedaży energii w oparciu o globalnych liderów technologicznych takich jak SAP, ale także w oparciu o rozwiązania własne. To między innymi billing, ale także inteligentne liczniki połączone z billingiem, systemami wsparcia klienta itd., którymi trzeba zarządzać poprzez odpowiedni monitoring i sterowanie – mówi Roman Szwed, prezes GK Atende.
Rozwiązania dla nowoczesnej energetyki stanowią jeden z fundamentów działalności Grupy Atende. Zarówno spółka dominująca w Grupie Kapitałowej, Atende SA, skoncentrowana na oferowaniu rozwiązań infrastrukturalnych oraz integracji sieci i systemów IT, jak i trzy spółki zależne działające w ramach Grupy specjalizują się w budowaniu wyprzedzających rynek rozwiązań dla klientów sektora energetycznego.
W uzasadnieniu doceniono wdrożenia w technologii SAP realizowane są przez dedykowaną spółkę zależną A2 Customer Care, w tym w szczególności: realizację wdrożeń systemów billingowych, obsługi klienta i zarządzania majątkiem dla rynku Utilities; rozwój produktów opartych na bazie danych SAP HANA; oraz skuteczne wdrażanie elektronicznych narzędzi komunikacji rynkowej, opartej o komunikaty EDIFACT i EDIG@S z wykorzystaniem produktów SAP Market Process Management i SAP Intercompany Data Exchange, stanowiących fundament deregulacji i liberalizacji rynku energii oraz gazu.
Doceniono ponadto działalność Grupy w obszarze projektowania oraz dostarczania rozwiązań dla współczesnej energetyki, które umożliwiają zdalny pomiar parametrów generacji i poboru energii elektrycznej oraz sterowanie świadczeniem usług. Działające w ramach GK Atende spółka Atende Software oferuje m.in.: system do inteligentnego opomiarowania, monitorowania i zarządzania inteligentnymi licznikami energii w sieciach energetycznych, oraz system besmart.energy - platformę uzbrojoną w sztuczną inteligencję do zarządzania różnorodnymi źródłami energii i zapotrzebowaniem na energię, z możliwościami predykcji podaży i popytu w zależności od panujących warunków zewnętrznych. Spółka Phoenix Systems, w oparciu o autorski system operacyjny czasu rzeczywistego Phoenix RTOS, rozwija technologie liczników nowej generacji (tzw. Software Defined Meters) zarówno do pomiaru gazu, jak i elektryczności. Te innowacyjne urządzenia powstają we współpracy z Grupą Apator.
Wierzymy, że w Polsce mamy autorskie rozwiązania dla nowoczesnej, inteligentnej energetyki na światowym poziomie, jak również wiedzę oraz doświadczenie związane z wdrażaniem systemów wiodących, globalnych dostawców. Wykorzystanie tych technologii może znacząco kontrybuować do realizacji nowotworzonej polityki energetycznej Polski, poprawiając bezpieczeństwo energetyczne, obniżając cenę energii oraz ulepszając jakość środowiska poprzez ograniczenie zjawiska smogu, a także wspierając wzrost gospodarczy regionów. Teraz czekamy tylko na decyzje polityczne, a zapewne uda nam się nadrobić zaistniałe opóźnienia – podsumowuje Roman Szwed. -
09.11.2020
Nowe projekty Atende dla Policji
Atende umacnia pozycję na rynku ICT dla służb mundurowych, realizując cztery projekty dla Komendy Głównej Policji o łącznej wartości 2 800 000 zł brutto.Umowy...
Atende umacnia pozycję na rynku ICT dla służb mundurowych, realizując cztery projekty dla Komendy Głównej Policji o łącznej wartości 2 800 000 zł brutto.
0.03 MB Pobierz0.16 MB Pobierz
Umowy przewidują m.in.:
- dostawę infrastruktury sprzętowej w związku z rozbudową systemów wspierających przetwarzanie odcisków palców z uwzględnieniem interfejsu Eurodac i Pruem;
- modernizację CP SPR (Centralnego Punktu Systemu Powiadomienia Ratunkowego) sieci OST112 w ramach serwisu pogwarancyjnego, w tym dostawa i wdrożenie rozwiązań bezpieczeństwa Cisco oraz konsultacje inżynierskie przez okres 3 lat;
- dostawę telefonów IP w ramach projektu modernizacji stacjonarnej telefonii resortowej.
Obsługa ICT służb mundurowych należy do obszaru ścisłej specjalizacji Atende. Spółka posiada Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego Pierwszego i Drugiego Stopnia, dysponuje także zespołem certyfikowanych inżynierów z poświadczeniami bezpieczeństwa do klauzuli TAJNE, EU SECRET, NATO SECRET.
Powyższe projekty stanowią kontynuację zakończonego w marcu 2020 r. projektu związanego z modernizacją i wdrożeniem nowych rozwiązań oraz e-usług w Systemie Zintegrowanej Komunikacji Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej numeru 112, zrealizowanego przez konsorcjum NTT Poland oraz Atende. Warty ponad 54 mln zł projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014–2020 objął modernizację systemu komunikacyjnego Policji oraz stworzenie zintegrowanego z nią portalu usług elektronicznych, które zwiększają efektywność, precyzję i szybkość komunikacji z obywatelami oraz obiegu informacji pomiędzy pracownikami Policji. -
03.11.2020
Dokumenty publiczne oraz prywatne wysyłane poprzez blockchain w Prévoir
Atende wdrożyło oparte na blockchain usługi wysyłki oraz archiwacji cyfrowych dokumentów w Prévoir. To pierwszy ubezpieczyciel, ale nie ostatni, dla którego...
Atende wdrożyło oparte na blockchain usługi wysyłki oraz archiwacji cyfrowych dokumentów w Prévoir. To pierwszy ubezpieczyciel, ale nie ostatni, dla którego rozwiązanie autorskie Atende zapewnia usprawnienie i obniżenie kosztów obsługi klientów poprzez digitalizację procesów. Atende ChainDoc, wdrożony już w ponad 20 instytucjach finansowych, w tym kilkunastu bankach spółdzielczych, oferuje szybką, bezpieczną i wygodną elektroniczną dystrybucję dokumentów każdego typu.
0.04 MB Pobierz0.54 MB Pobierz
Prévoir jest towarzystwem ubezpieczeniowym, założonym w 1910 roku we Francji. Specjalizuje się w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Głównym celem, jaki sobie stawia, jest zapewnienie ochrony finansowej rodzinom w razie nieprzewidzianych zdarzeń losowych tj. choroba, wypadki, inwalidztwo czy śmierć.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu Atende ChainDoc z trzech powodów: usprawnienie procesu zawierania polis, obniżenie kosztów oraz aspekt związany z ochroną środowiska naturalnego, czyli wyeliminowanie dokumentów papierowych. – mówi Beata Graczyk, Dyrektor Oddziału Prévoir w Polsce. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu, klienci Prévoir otrzymają dokumenty poprzez moduł komunikacji elektronicznej spełniający wymagania tzw. trwałego nośnika, a także możliwość ich cyfrowego podpisywania.
Atende – jako pierwsza firma na rynku w Polsce – już od dwóch lat świadczy komercyjnie usługi trwałego nośnika, łączące w sobie zalety technologii WORM oraz blockchain, w sposób niezaprzeczalny gwarantując niezmienność treści, formy oraz momentu publikacji dokumentu. ChainDoc bazuje na prywatnej sieci serwerów, w której węzłem zaufanym jest serwer NASK SA i w której zapisywane są tylko skróty dokumentów. Od ponad roku, w ramach rozwiązania firma oferuje także wysyłkę dokumentów prywatnych, adresowanych do konkretnych osób. W praktyce oznacza to, że klienci Atende ChainDoc korzystają z placówek bez papieru.
Technologia blockchain znajduje doskonałe zastosowanie na rynku ubezpieczeń. Cyfryzacja i przejście na model „paperless”, w połączeniu z utrwalaniem dokumentów i danych ze stemplem czasowym umożliwia zdalną komunikację z klientem oraz zawieranie transakcji na odległość, co doskonale odpowiada na wyzwania czasów pandemii, a w sferze operacyjnej umożliwia optymalizację procesów i obniżenie kosztów funkcjonowania instytucji ubezpieczeniowej – mówi Jacek Szczepański, wiceprezes zarządu Atende S.A. -
23.09.2020
Atende z umową od Straży Granicznej na 9,5 mln
Atende podpisało umowę z Komendą Główną Straży Granicznej na modernizację sieci bezprzewodowej WLAN w oparciu o rozwiązania Cisco. Wartość umowy to 9,5...
Atende podpisało umowę z Komendą Główną Straży Granicznej na modernizację sieci bezprzewodowej WLAN w oparciu o rozwiązania Cisco. Wartość umowy to 9,5 mln zł brutto.
0.03 MB Pobierz0.26 MB Pobierz
Umowa przewiduje dostawę 1218 punktów dostępowych WLAN, w tym 459 punktów dostępowych zewnętrznych wraz z instalacją, oraz a także systemu zarzadzania siecią, obejmującego serwer i oprogramowanie. Dostarczony system zostanie objęty 36 miesięczną usługą gwarancji i wsparcia.
Dostawa nastąpi do magazynów i placówek Straży Granicznej w Kętrzynie, Białymstoku, Chełmie, Przemyślu i w Warszawie. Sieć zostanie wykorzystana do transmisji dla mobilnych terminali dostępowych do centralnych zasobów danych.
Atende S.A. jest jedną z wiodących firm informatycznych w Polsce, notowaną na GPW od 2012 r. Firma ma ponad 25 lat doświadczenia w realizacji zaawansowanych technologicznie projektów IT. Specjalizuje się w dostarczaniu usług z zakresu infrastruktury informatycznej, integracji sieciowej, outsourcingu IT, cloud computingu, cyberbezpieczeństwa oraz rozwiązań opartych o technologię blockchain. Firma od kilkunastu lat posiada status złotego partnera Cisco. -
16.09.2020
Dobre wyniki Grupy Atende za I półrocze 2020 r.
Grupa Atende wypracowała w I półroczu 2020 r. dobre wyniki, pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego związanego z pandemią. Poprawie uległy zysk na działalności...
Grupa Atende wypracowała w I półroczu 2020 r. dobre wyniki, pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego związanego z pandemią. Poprawie uległy zysk na działalności operacyjnej (zysk w wysokości 2 823 tys. zł, wzrost o 22% r/r), zysk EBITDA (9 252 tys. zł, wzrost o 3% r/r) oraz zysk netto Grupy Atende (1 279 tys. zł, wzrost o 52% r/r). Przy tym warto brać pod uwagę fakt zaprzestania konsolidacji wyników spółki Sputnik Software, której wszystkie posiadane przez Emitenta udziały zostały sprzedane pod koniec 2019 r.
0.03 MB Pobierz0.33 MB Pobierz
- Rok 2020 pokazał, że Spółka potrafi sobie radzić nawet w trudnej sytuacji rynkowej spowodowanej pandemią, która skutkuje ograniczaniem budżetów na inwestycje przez znaczącą część klientów. Widoczny wzrost rentowności zapewnił dobre wyniki finansowe w zakresie generowanego zysku mimo spadku przychodów – mówi Roman Szwed, prezes zarządu Atende S.A.
W I półroczu 2020 r. Grupa Atende osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 94 075 tys. zł, czyli niższe o 36% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, zaś zysk brutto na sprzedaży wyniósł 32 550 tys. zł, co oznacza poziom zbliżony do wypracowanego w I półroczu 2019 r. (zmniejszenie o 2% r/r). Jednocześnie, w raportowanym okresie zostały obniżone koszty ogólnego zarządu (o 4% r/r) i wzrosła marża zysku brutto na sprzedaży (o 12,1 p.p. r/r).
Łączny wpływ spółek zależnych na skonsolidowany zysk na poziomie operacyjnym przed opodatkowaniem oraz zysk netto był dodatni. Spośród spółek zależnych największy pozytywny wpływ na wyniki miały spółki Atende Software i A2CC.
Przychody w kluczowym dla Grupy sektorze telekomunikacji i mediów wyniosły 51,0 mln zł, co oznacza wzrost o 4% r/r. W ramach tego segmentu, przychody od operatorów mobilnych, którzy stanowią najbardziej stabilną grupę klientów Atende, wyniosły w I półroczu 2020 r. 27,0 mln zł, co oznacza zwiększenie o 16% r/r. Z kolei przychody Atende Software ze sprzedaży usług dystrybucji treści multimedialnych do klientów sektora telekomunikacji i mediów wyniosły 14,5 mln zł, co oznacza wzrost o 73% r/r.
Największy wpływ na spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w raportowanym okresie, w porównaniu do I połowy 2019 r., miał sektor publiczny, w którym przychody zmniejszyły się o 28,1 mln zł r/r (69% r/r). Wynika to głównie z powodu trwających ograniczeń zamówień przez podmioty publiczne oraz braku w 2020 r. konsolidacji wyników spółki Sputnik Software, działającej na rynku publicznym (10,3 mln zł przychodów w I półroczu 2019 r.).
Cieszymy się, że pomimo trudnej sytuacji na rynku udaje nam się konsekwentnie zwiększać sprzedaż do kluczowego dla nas sektora telekomunikacji i mediów, a także realizować strategię rozwoju firmy w zakresie usług wysokomarżowych oraz abonamentowych – podsumowuje Roman Szwed.
W II kwartale 2020 r. skonsolidowana marża ze sprzedaży usług abonamentowych wyniosła 11 003 tys. zł, co oznacza wzrost o 15% r/r. Wypracowana marża pokryła 50% kosztów stałych Grupy Atende w II kwartale br. Największe znaczenie dla sprzedaży usług o charakterze stałym ma świadczenie usług serwisowych przez Atende oraz usług dystrybucji treści multimedialnych przez Atende Software. -
18.06.2020
Atende Software z kolejnym wygranym przetargiem dla NASK na ochronę przed atakami DDoS
Firma Atende Software, operator platformy redGuardian, kolejny raz wygrała ogłoszony przez NASK PIB przetarg na świadczenie usług ochrony Ogólnopolskiej Sieci...
Firma Atende Software, operator platformy redGuardian, kolejny raz wygrała ogłoszony przez NASK PIB przetarg na świadczenie usług ochrony Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej przed atakami typu DDoS. Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie infrastruktury Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE) przed atakami wolumetrycznymi.
1.26 MB Pobierz0.32 MB Pobierz
Platforma redGuardian od Atende Software spełniła wszystkie wymagania zamawiającego – między innymi w zakresie pojemności (do 100 Gbit/s ruchu oczyszczonego), listy mitygowanych ataków, czasu aktywacji i dezaktywacji ochrony oraz mechanizmów wykrywania ataków i anomalii ruchu. Całkowita wartość umowy wynosi 1,37 mln zł brutto.
Ogólnopolska Sieć Edukacyjna to szybki, bezpieczny i bezpłatny Internet w każdej szkole. Projekt powstał dzięki staraniom Ministerstwa Cyfryzacji, a jego Operatorem jest NASK Państwowy Instytut Badawczy. Platforma redGuardian ochrania sieć przed atakami typu DDoS, zapewniając dotarcie do szkół ruchu oczyszczonego. Usługa działa w dwóch trybach: na żądanie oraz ciągłym. W przypadku ataku typu DDoS, ruch jest automatycznie kierowany na węzły redGuardian.
- Cieszymy się z wygranego przetargu. To kolejne potwierdzenie, że technologia opracowana w Polsce może z powodzeniem konkurować z globalnymi liderami branży. - komentuje Przemysław Frasunek, Wiceprezes Zarządu Atende Software. -
16.06.2020
Jak pandemia wpłynęła na rozwój technologiczny w sektorze operatorów mobilnych
Minęły trzy miesiące od początku pandemii w Polsce. Praca zdalna, zamknięte szkoły, a także zalecenia związane z pozostaniem w domu wpłynęły wykładniczo...
Minęły trzy miesiące od początku pandemii w Polsce. Praca zdalna, zamknięte szkoły, a także zalecenia związane z pozostaniem w domu wpłynęły wykładniczo na zwiększony ruch w polskim internecie. Nowa, niespotykana wcześniej sytuacja spowodowała szereg wyzwań związanych ze wzrostem ruchu, ciągłością działania sieci i kwestiami bezpieczeństwa. Aby utrzymać jakość świadczonych usług oraz zapewnić płynną i bezpieczną transmisję danych, technicy firm telekomunikacyjnych wkroczyli na pierwszą linię frontu. Atende S.A., jako wieloletni partner technologiczny czterech największych operatorów mobilnych działających w Polsce, aktywnie wspiera ich w tym procesie. Analizując wstępne wyniki i prognozy, w wyniku tych działań w pierwszym półroczu sprzedaż Atende S.A. do tego sektora prawdopodobnie wzrośnie o ok. 10% w stosunku do tego samego okresu 2019 r.
0.09 MB Pobierz0.57 MB Pobierz
W związku z dynamicznym przyrostem ruchu internetowego wzrosły potrzeby operatorów mobilnych związane zarówno z dedykowanym oprogramowaniem, jaki i urządzeniami na potrzeby rozbudowy infrastruktury sieciowej.
W związku z dynamicznym przyrostem ruchu internetowego wzrosły potrzeby infrastrukturalne operatorów mobilnych. Dlatego wiele znaczących projektów realizowanych przez Grupę Atende w ostatnim czasie związanych było z opracowaniem koncepcji, doborem usług własnych oraz oprogramowania a także komponentów i dostawy urządzeń na potrzeby rozbudowy infrastruktury sieciowej.
Pandemia przyniosła wiele ograniczeń, ale z drugiej strony pokazała jak wiele z nich możemy ominąć dzięki nowoczesnym technologiom, a w szczególności zdalnemu dostępowi i chmurze.
Branża IT, a telekomunikacja w szczególności, wywołane niejako do odpowiedzi przez sytuację kryzysową, w pewnym sensie przeżyła „rozkwit”. Po ogłoszeniu stanu epidemii lawinowo wzrosła na rynku ilość zapytań o pomoc w zorganizowaniu pracy zdalnej czy to poprzez implementację technologii VPN, czy przez przeniesienie do chmury zasobów firmowych – mówi Andrzej Jaśkiewicz, Dyrektor Działu Rozwiązań Mobilnych w Atende S.A.
Z kolei wymuszona powszechność stosowania rozwiązań pracy zdalnej wpłynęła na znaczne zwiększenie popytu na usługi związane z bezpieczeństwem komunikacji i przechowywania danych oraz wykorzystanie systemów ułatwiających zdalne działanie (np. telemedycyna, zdalne nauczanie). Dlatego też przyspiesza rozwój obszarów związanych z automatyzacją sieci (ang. software-defined networking), a także automatyzacją procesów przemysłowych i ich zdalnym kontrolowaniem. To z kolei wymaga możliwości pozyskiwania danych z wielu, często odległych od siebie źródeł i przetwarzania ich na bieżąco w rosnących chmurach obliczeniowych. Przyspieszenie wykorzystania nowoczesnych narzędzi i rozwiązań telekomunikacyjnych, spowodowane pandemią, będzie wymagać coraz gęstszej sieci komunikacyjnej, większych przepływności, mniejszych opóźnień i obsługi większej ilości urządzeń końcowych.
O ile operatorzy w Polsce dobrze poradzili sobie ze wzrostem ruchu, nie odnotowali znaczących awarii w tym czasie to widać, że adresowanie rosnących potrzeb komunikacyjnych będzie możliwe poprzez rozbudowę obecnej infrastruktury - szczególnie w miejscach, które dzisiaj, z racji np. swojej odległości od dużych miast, nie były priorytetem operatorów, oraz budowę sieci kolejnej generacji - 5G – dodaje Andrzej Jaśkiewicz.
Praca i nauka zdalna, rozrywka, zakupy czy załatwianie formalności przez Internet to kilka z najbardziej widocznych zmian ostatnich miesięcy. Także autorskie rozwiązania programistyczne Grupy Atende dobrze wpisują się w adresowanie tych potrzeb. Dotyczy to chociażby platformy do transmisji multimedialnych online redGalaxy spółki Atende Software (ostatnio wdrożonej przez Canal + w ramach usługi TVOD oraz wykorzystanej w transmisji Koncertu dla bohaterów TVN), czy systemu Atende do zarządzania usługami IP w sieciach operatorskich pn. SMaCS.
W sytuacji kryzysowej, operatorzy telekomunikacyjni stanęli na wysokości zadania. Jesteśmy dumni, że mogliśmy ich wesprzeć w tych nietypowych, dynamicznie zmieniających się okolicznościach – podsumowuje Andrzej Jaśkiewicz.