CloudiA™ zagrała w XX Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy obsługując 50 mln zapytań http

1/10/2012

Cała infrastruktura informatyczna wykorzystana przez WOŚP podczas XX Finału została dostarczona w formie usługi świadczonej w modelu cloud computing, które zostało wprowadzone na rynek przez ATM Systemy Informatyczne S.A. pod marką CloudiA™.Rozwiązanie zostało stworzone z myślą o obsłudze projektów wymagających szybkiego dostępu do dużych mocy obliczeniowych na konkretny okres i z zachowaniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Dzięki temu WOŚP nie musiała zajmować się sprzętową, sieciową czy serwerową warstwą infrastruktury i mogła skoncentrować się na priorytetowych zadaniach wielkiego Finału.Według statystyk z 8 stycznia br., serwis www.wosp.org.pl miał ponad 1,5 mln odsłon. Ilość obsłużonych zapytań sięgnęła łącznie 50 mln, co oznacza średnio około 600 zapytań na sekundę, a w szczycie liczba ta osiągnęła nawet 2 000 zapytań na sekundę. Jest to suma z wszystkich wykorzystanych serwerów, które dzięki równoważeniu obciążenia idealnie podzieliły się tym ruchem. W dniu Finału strona WOŚP była przygotowana na obsłużenie trzykrotnie większego ruchu internautów. Całkowita wielkość wysłanych danych ze strony WOŚP osiągnęła prawie 1TB.