Koniec z długimi i męczącymi spotkaniami

Technologie komunikacji zintegrowanej poprawiają wydajność pracowników, umożliwiając organizację spotkań w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie

 

Wideokonferencje & Unified Communications

Systemy zunifikowanej komunikacji jako narzędzia wspomagające wydajność i efektywność organizacji w osiąganiu lepszych wyników biznesowych

Już od wielu lat różne formy komunikacji elektronicznej odgrywają co raz większą rolę w naszym życiu. Nikt już nie dyskutuje z koniecznością posiadania i używania telefonów komórkowych czy narzędzi internetowych w postaci poczty elektronicznej, oprogramowania typu instant messaging (IM), zwanego w Polsce komunikatorami czy też komunikacją w postaci różnego rodzaju telefonii internetowych (np. Skype) działającą w technologii VoIP (ang. Voice over IP). Coraz częstszym elementem komunikacji staje się komunikacja wideo. Trend ten jest naturalnym kierunkiem, który próbuje upodobnić nasze spotkania i rozmowy „na odległość” do bezpośredniej komunikacji osobistej, szczególnie, że wg specjalistów od komunikacji interpersonalnej i społecznej 70% przekazu wypływa z komunikacji niewerbalnej.

Dostępne technologie, wydajne, zwirtualizowane platformy sprzętowe oraz szybkie sieci szerokopasmowe pozwalają na przesyłanie w czasie rzeczywistym dźwięku i obrazu o bardzo wysokiej jakości (FullHD/4K), co pozwala obecnie na istotne rozszerzenie wachlarza możliwości komunikowania w obszarze werbalnym i pozawerbalnym. Systemy takie nazywa się dziś systemami zunifikowanej komunikacji (ang. Unified Communications - UC).


Telefonia i wideotelefonii IP

Systemy pozwalają na zapewnienie podstawowej komunikacji za pomocą telefonów IP i/lub aplikacji na komputery osobiste lub smartfony i tablety. W zależności od wykorzystanych urządzeń komunikacja może odbywać się kanałem głosowym lub kanałem wideo. Styk ze światem klasycznej telefonii publicznej zapewniany jest za pomocą dedykowanych bram posiadających interfejsy ISDN lub obsługujących łącza telekomunikacyjne w standardzie SIP/H323.

Systemy IM & Presence

Rozwiązania IM&P (komunikator tekstowy i informacja o dostępności) opierają się głównie o oprogramowanie Cisco Jabber. Aplikacja Jabber to uniwersalne narzędzie pracy integrujące się z infrastrukturą Unified Communications, dostępna na komputery stacjonarne (Windows, MacOSX) oraz urządzenia mobilne (Android, iOS). Jabber składa się z wielu modułów, np. komunikator, wideotelefon VoIP, narzędzie od obsługi poczty głosowej, narzędzie do współdzielenie ekranu, narzędzie do przesyłania plików, korporacyjna książka telefoniczna czy klient do webowych aplikacji biznesowych. Jabber może komunikować się z innymi systemami IM za pomocą ustandaryzowanego protokołu  XMPP, co czyni go ciekawym komunikatorem Internetowym.

Systemy widekonferencyjne/Telepresence

Komunikacja wideo punkt-punkt w miarę rozwoju ujawnia nowe potrzeby. Sale konferencyjne wymagają dedykowanych zestawów wideo z kamerami i mikrofonami dobrej jakości oraz dużymi monitorami. Z punktu widzenia infrastruktury pojawiają się potrzeby miksowania obrazu wideo od różnych nadawców, czyli prowadzenia wielostronnej wideo konferencji z możliwością prezentacji danych takich jak prezentacje czy arkusze kalkulacyjne. W tym zakresie Atende oferuje terminale wideo i infrastrukturę mostków wideokonferencyjnych z rodziny Cisco Telepresence. W ofercie znajdują się też systemy do planowania spotkań zintegrowane z korporacyjnym system poczty elektronicznej, co ułatwia sprawne zarządzanie wideokonferencją. 

Contact Center

Sprawna obsługa klientów poprzez dedykowane systemy komunikacyjne pozwala na zwiększenie sprzedaży i zadowolenia klientów. Systemy Contact Center pomagają zautomatyzować wiele interakcji klient-dostawca oraz pozwalają dostawcy spersonalizować kontakt z klientem poprzez integrację systemu Contact Center z systemami CRM, czy innymi systemami gromadzącymi historię współpracy. Dostępne są różne kanały komunikacji, takie jak połączenia telefoniczne, czat, czy e-mail. Contact Center może pracować dwukierunkowo, z jednej strony obsługując zgłaszających się klientów, z drugiej automatyzować działania marketingowe poprzez tzw. kampanie wychodzące. 

 

Cechy Unified Communications

  • interaktywne spotkania w czasie rzeczywistym i doskonały obraz w jakości HD
  • przestrzeń online do przechowywania plików oraz informacji, w tym nagrania spotkań
  • uczestnictwo w spotkaniach z użyciem dowolnych urządzeń, w tym urządzeń mobilnych
  • ochrona wcześniejszych inwestycji oraz integracja z istniejącym oprogramowaniem (np. Microsoft Office)
  • bezpieczeństwo danych, niezawodny dostęp z każdego miejsca i brak zakłóceń

Korzyści z Unified Communications

  • ograniczenie kosztów działania firmy, dzięki rozwiązaniu w modelu Software as a Service, w tym kosztów: podróży, inwestycyjnych, sprzętu, licencji i utrzymania, czy uruchomienia usługi
  • poprawa wydajności pracowników dzięki spotkaniom w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie
  • usprawnienie procesów biznesowych i wsparcie rozwoju firmy

 

Rozwiązania chmurowe

Cisco Spark

Atende poleca nowe rozwiązanie Cisco Spark, rewolucjonizujące pracę zespołową. Aplikacja daje użytkownikom wrażenie przebywania w jednym pomieszczeniu. Poprzez prostą, bezpieczną, a jednocześnie kompleksową platformę współpracy, ułatwia skuteczne wykonywanie zadań w dowolnym czasie i miejscu na świecie. Rozwiązanie umożliwia m.in. przesyłanie indywidualnych i zbiorowych wiadomości błyskawicznych, organizację audio, wideo oraz internetowych konferencji, i realizację połączeń głosowych oraz wideo. 

 

Zdjęcie

Cisco WebEx

Renomowane i sprawdzone rozwiązanie do wideokonferencji Cisco WebEx wdrożone przez inżynierów Atende pomaga osiągać lepsze wyniki biznesowe dzięki usprawnieniu komunikacji w firmie. Osoby w zespołach mogą współpracować kiedy chcą i gdzie chcą. Współpracownicy mogą poprawić jakość spotkań i zmniejszyć liczbę poczty e-mail dzięki bezpiecznej przestrzeni online do przechowywania, udostępniania oraz śledzenia działań i informacji związanych ze spotkaniem.

Pobierz
CASE STUDY: DOUBLETREE by HILTON

Kompleksowo wdrożyliśmy jednolitą komunikację (Unified Communications), która integruje wszystkie środki komunikacji w obiekcie – czat, telefonię oraz wideo rozmowy.

Otwórz

 

Chcesz wiedzieć więcej o naszych rozwiązaniach?

Skontaktuj się z ekspertem Atende!